Walka o klienta

Walka o klienta

Współczesna gospodarka rynkowa i duża konkurencyjność produktów i towarów sprawia, że walka o klienta bywa niekiedy bardzo zacięta. Tradycyjne reklamy i metody promocyjne przestają być skuteczne. Agencje reklamowe muszą się wykazać nie lada umiejętnościami, by stworzyć dobrą strategię marketingową, która przyciągnie, zaciekawi, zaintrygują grupę odbiorców, do której jest skierowana. Coraz większe zainteresowanie wzbudzają programy lojalnościowe. Dzięki nim można zbudować z klientem długotrwałą relacje. Według badań Polacy lubią posiadać karty stałego klienta. Któż z nas w portfelu nie posiada kilku kart. Poza tym takie programy lojalnościowe polegają na gromadzeniu punktów. Po zebraniu odpowiedniej ilości można je wymienić na dany produkt. Taka skuteczna motywacja to podstawa działania na współczesnym rynku. Dlatego ogromną popularnością cieszą się również systemy motywacyjny. Przeważnie dobiera się je indywidualnie do potrzeb danego odbiorcy. Programy motywacyjne mogą również zachęcać pracowników do sumiennego świadczenia pracy. Ostatnio zaczęto również stosować nowy termin – marketing relacji. Alternatywnie nazywa się go marketingiem transakcyjnym i polega na podjęciu pewnych działań, których celem jest zaspokojenie potrzeb partnerów biznesowych i konsumentów. Aby efektownie wykonać postawione zadania trzeba najpierw wykonać analizę oczekiwań, by w następnym etapie móc wyodrębnione potrzeby zaspokajać. Obecnie nowoczesne metody marketingowe szukają różnych dróg sprzedaży i rozpoznawalności marki, by wyróżnić się spośród ogromu zalewających nas promocji i reklam.