Praca w agencji reklamowej

Praca w agencji reklamowej

Praca w agencjach reklamowych stwarza wiele możliwości oraz toruję drogę do kariery. Na czym tak naprawdę polega praca? Jakie wymagania trzeba spełniać, by ubiegać się o takie stanowisko? Na te pytania postaram się w kilku zdaniach odpowiedzieć. Specjalista ds. marketingu zajmuje się działaniami reklamowymi i promocyjnymi, opracowuje je oraz realizuje. Takiemu człowiekowi potrzebne są zarówno cechy handlowca, jak i specjalisty do sp. reklamy. Wyobraźnia i kreatywność, odpowiedzialność i umiejętność przewidywania. To podstawowe cechy, które powinna posiadać osoba ubiegająca się o dane stanowisko. Wymagania stawiane przez pracodawców to doświadczenie w dziale sprzedaży, znajomość rynku lokalnego i regionalnego, przebyte kursy i szkolenia w zakresie negocjacji, energię, optymizm, komunikatywność. Z drugiej strony praca ta wiążę się z niewyobrażalnym stresem, dlatego należy potrafić szybko reagować na problemy i umieć sobie radzić w niestandardowych sytuacjach. Oczywiście wymagane jest również odpowiednie wykształcenie wyższe. Polskie uczelnie oferują bogatą gamę kierunków z zakresu marketingu i zarządzania. Do obowiązków pracownika należy nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z klientami, tworzenie kampanii reklamowych oraz realizowanie pozostałych projektów. W zamian można otrzymać korzystne warunki pracy. Takie stanowisko daję również możliwość dalszego rozwoju, co wiążę się z możliwością otrzymania awansu oraz dalszego pięcia się po szczeblach kariery.