Niekonwencjonalne techniki marketingowe

Marketing partyzancki jest stosunkowo nowym pomysłem na zwrócenie uwagi odbiorców. W tym wypadku promowanie dóbr polega na wykorzystywaniu innych, niekonwencjonalnych technik. Wśród przykładów takiego rodzaju marketingu można wymienić pisanie sprayem na murach, przyklejanie wlepek w środkach komunikacji miejskiej, przejściach podziemnych, szkołach i wszystkich innych miejscach publicznych, organizowanie ciekawych eventów, takich jak pokazy skateboardingu. Czasami wiąże się z wykorzystaniem drastycznych i kontrowersyjnych treści. Efekt użycia technik marketingu partyzanckiego jest natychmiastowy, przekazywany z ust do ust za pomocą plotki. Użycie takiej strategii jest korzystne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Prestiżowe globalne firmy nie mogą pozwolić sobie na popsucie wizerunku promowaniem swoich usług partyzanckimi metodami. Grupą docelową tych niekonwencjonalnych usług są zazwyczaj młodzi ludzie. Nie powinno się jej używać w stosunku do konserwatywnej części społeczeństwa. Największa zaleta marketingu partyzanckiego to przede wszystkim jego cena. W Polsce ten typ reklamy między innymi wykorzystali Play, Frugo oraz Heyah. Głównym założeniem takich kampanii jest minimum wysiłków, maksimum efektów, niekonwencjonalne pomysły, dostosowanie strategii do odbiorców oraz wykorzystanie wszelkich możliwości, nawet tych nietypowych. Typowe strategie marketingowe nie cieszą się już taką popularnością oraz tracą na swojej skuteczności. Dlatego wykorzystywanie niekonwencjonalnych metod będzie coraz częściej dostrzeganą formą promocji produktów oraz usług.