Najnowsze trendy w marketingu

Najnowsze trendy w marketingu

Agencje reklamowe, aby usprawnić swoje działania na rzecz promocji i kształtowania wizerunku firm powinny zmienić swoje dotychczasowe myślenie o marketingu. Te techniki i narzędzia, które wcześniej się sprawdzały, dzisiaj straciły już swoją skuteczność. Jaki jest tego powód? Odpowiedź jest prosta. Nawyki zakupowe, sposób komunikacji oraz gromadzenie informacji uległy całkowitej przemianie. Dlatego, to, co kiedyś było skuteczne, dzisiaj zupełnie nie przekłada się na zyski i sprzedaż. Współcześnie to agencje, które potrafią nawiązać relacje z internautami mają racje bytu. Pojawiło się też stwierdzenie, że nastała epoka inbound marketingu, która stoi w opozycji do outbound marketingu, czyli tradycyjnego sposobu komunikowania, który polega na bezpośrednim przedstawieniu przekazu reklamowego odbiorcy. Głównymi obszarami działania tego rodzaju marketingu są przede wszystkim zagadnienia związane z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych, treści w blogosferach oraz media społecznościowe i mikroblogi. Działania skupione są przede wszystkim w Internecie i polega na wykorzystaniu takich technik, by potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają. Można więc pokusić się o porównanie inbound marketingu z marketingiem internetowym. Powstające strategie, które łączą marketing w wyszukiwarkach z blogami bądź mediami społecznościowymi pozwalają na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach. Najważniejszym zadaniem, przed którym stają agencje marketingowe jest angażowanie klientów w relacje z firmą.