Marketingowe interaktywne agencje

Interaktywne agencje to nic innego jak odpowiedniki tradycyjnego marketingu agencji reklamowych, z tym, że te pierwsze za swoje pole działania wybrały Internet. Specjalizują się one w realizowaniu kampanii reklamowych w sieci. Oferta takiego typu agencji dotyczy również planowaniu strategii obecności marki w Internecie, produkcję serwisów internetowych oraz opracowywanie i projektowanie form e-reklamy. Na rynku polskim znajduje się coraz więcej takich firm, a największe z nich zatrudniają nawet ponad 100 osób. Agencje interaktywne zaczęły również specjalizować się w określonych dziedzinach. Przykładowo specjalizacja technologiczna wykorzystuje przewagę w zastosowaniach technologii, w obszarze programistycznym. Firmy konsultingowe specjalizują się w doradzaniu, poszukiwaniu rozwiązań czy analizie założonych zagadnień. SEM i SEO świadczą usługi związane głównie z pozycjonowaniem stron oraz obsługą klientów w zakresie płatnej reklamy w wyszukiwarkach. Specjalizacja branżowa oferuje usługi skierowane do wąskiej niszy, np. produkcja gier internetowych czy e-mail marketing. Firmy projektowo-badawcze koncentrują się między innymi na przeprowadzaniu badań i audytów istniejących już serwisów. Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relations prowadzącymi działania E-PR. Firmy te wykorzystują różne narzędzia oraz metody. Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii i Internetu interaktywne firmy zdobywają coraz większą popularność. Nic dziwnego, Internet współcześnie należy do tych kanałów komunikacji, dzięki któremu można prowadzić stałą interakcje marki z klientem.