Marketing w Internecie

Kanał komunikacyjny, dzięki któremu mógł rozwinąć się e-marketing to Internet. To za pomocą tego medium umożliwione jest stworzenia działań marketingowych mających na celu budowanie wizerunku marki, co wpływa na zwiększenie sprzedaży a w konsekwencji zysków firmy. Narzędziami używanymi w marketingu internetowym są: poczta elektroniczna, listy wysyłkowe, reklama online, biuletyny elektroniczne, programy lojalnościowe oraz dobrze zaprojektowane serwisy internetowe, które pozwalają na bardziej interaktywną komunikację, niż tradycyjne metody promocji. Internet wytworzył szereg form reklamowych, z których skorzystać może każdy przedsiębiorca. Wydatki na reklamy internetowe przewyższyły już wpływy reklamowe dzienników. Współcześnie marketing w sieci można zacząć inwestując niewielkie kwoty. Marketing internetowy często definiowany jest jako podjęcie działań w celu wykreowania wizerunku, wypromowania produktu lub usługi oraz skierowania użytkownika do podjęcia interakcji. W myśl tego sformułowania na pierwszy plan wysuwa się kreowanie wizerunku firmy budzącej zaufanie, którego efektem jest zwiększenie zysków. Ponadto e-marketing pozwala dotrzeć z przekazem do wybranych grup odbiorców i im przekazywać komunikat reklamowy. Kolejnym aspektem podejmowanych działań marketingowych jest mnogość celów, jakie reklamujący się może uzyskać. W ich osiągnięciu pomocne są narzędzia, wśród których najpopularniejsze są banery reklamowe, pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO), marketing w wyszukiwarkach (SEM), e-mail marketing, a także linki sponsorowane.