Lounching kluczem do sukcesu

Lounching kluczem do sukcesu

Lounching produktów znany jest od niedawna. Najczęstszym problemem, z jakim borykają się agencje reklamowe jest wymyślenie sposobu na poinformowanie rynku, o tym, że pojawiło się coś nowego. Sprawić, by konsumenci dostrzegli nowy produkt i atuty w stosunku do konkurencji. Pierwszym etapem jest odpowiedni projekt opakowania, który ma zachęcić klienta do sięgnięcia po niego na sklepowej półce. I tutaj zaczyna się rola agencji, która przygotowuje grunt pod wejście nowego produktu. Tradycyjna reklama i akcje konsumenckie obecnie są bardzo drogie, a inwestycja ta często jest nieopłacalna, gdyż nie przynosi zamierzonych rezultatów. Aktualnie konsument czeka na coś wyróżniającego dany produkt spośród ogromu treści promocyjnych. Czegoś, co zwróci jego uwagę, zaintryguje, zatrzyma na chwilę. Dlatego skutecznym kanałem komunikacyjnym okazują się media społecznościowe. Strategie launchingowe wykorzystują serwisy społecznościowe. Ich wybór uzależniony jest od grupy odbiorców, do której ma się zamiar dostrzeć. Obecnie największym takim portalem jest facebooka. Pozwala on na dotarcie i wypromowanie produktu szerokiej grupie osób. Tak stało się między innymi przy ponownym wprowadzaniu na rynek znanej na polskim rynku marki Frugo. Social media stwarzają wiele możliwości. W tym konkretnym przypadku chodzi, o poinformowanie, że produkt wchodzi na rynek, jednocześnie pozwalając uczestniczyć konsumentom w tym procesie (np. poprzez możliwość wyboru nazwy produktu). Dzięki temu marka zyskuje grupę odbiorców, która będzie się utożsamiała z nowym produktem.