Kreowanie wizerunku firmy

Współczesne firmy korzystają z pomocy profesjonalnych agencji marketingowych, które budują wizerunek przedsiębiorstwa. Taki zbudowany obraz pozwoli na identyfikację oraz wyróżnienie spośród firm konkurencyjnych. Proces kreowania wizerunku firmy można zazwyczaj dzieli się na kilka etapów: ocenę sytuacji wyjściowej, planowanie, realizację, kontrolę oraz ocenę skuteczności podejmowanych działań. W skład systemu identyfikacji wizualnej wchodzą – logo firmy, kolory firmowe, symbole dekoracyjne, wizytówki, identyfikatory, materiały reklamowe (foldery, ulotki, teczki), oznakowanie środków transportu, ubiór pracowników, szyldy reklamowe i wiele innych elementów. Warto pamiętać, że wizerunek firmy powinien być dobrany do specyfiki przedsiębiorstwa i być zgodny z wizją i strategią działania oraz przede wszystkim być zrozumiałym dla otoczenia. Kształtowanie wizerunku jest procesem ciągłym i długotrwałym. Należy również mieć świadomość, że zbudowane zaufanie klientów bardzo szybko można stracić, dlatego trzeba dokładnie przemyśleć wszystkie działania. Wykreowany wizerunek firmy pozwoli na wyróżnienie od konkurentów oraz ukształtuje reputację oraz wpłynie na to w jaki sposób będą nas postrzegać – dostawcy, klienci, społeczeństwo. Przedsiębiorstwo musi stworzyć swoją własną tożsamość, pod którą ukryte jest ni tylko logo, ale także jej charakter. Poprzez zbudowanie wiarygodne marki można zyskać szacunek i zaufanie firmy, a w konsekwencji sukces. Podsumowując powyższą treść, w gruncie rzeczy chodzi oto, by wywrzeć jak najlepsze pierwsze wrażenie na odbiorcy.