Geomarketing w Polsce

Geomarketing stanowi połączenie dwóch dziedzin wiedzy: marketingu i geografii. Jeżeli chodzi o polski rynek, to jest to mało znane narzędzie, które pozwala na ustalenie potencjału ekonomicznego konsumentów w ujęciu geograficznym na poziomie ogólnokrajowym, regionalnym bądź też lokalnym. Atrakcyjność sprzedażowa często uzależniona jest od lokalizacji. Współcześnie narzędzie to znalazło zastosowanie w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. W Polsce nadal niewiele agencji marketingowych oferuje usługi geolokalizacyjne. Takie innowacyjne rozwiązanie w niedługim czasie powinno jednak wzbudzić większe zainteresowanie również na polskim rynku. Przykładem użycia geomarketingu jest promocja albumu Jamesa Blunta „Some Kind of Trouble”. Każdy fan, który przy pomocy funkcji Place na facebooku zameldował się w centrum Londynu brał udział w losowaniu biletów na koncert wykonawcy. Przykładem innego portalu, który pozwala na zastosowanie takiego narzędzia marketingu jest Foursquare. Umożliwia on powiadamianie swoich znajomych o aktualnej lokalizacji. W geomarketingu drzemie wielki potencjał, który może pomóc w zdobyciu nowych klientów, utrzymaniu stałych, kreowaniu pozytywnego wizerunku, dotarciu do grupy docelowej, zdobywaniu popularności wśród dotychczasowych użytkowników. Współczesne technologie pozwalają znaleźć się bliżej odbiorcy niż kiedykolwiek wcześniej. Zastosowanie geolokalizacji umożliwia precyzyjne dotarcie do najbardziej zainteresowanych. Przy okazji można zredukować koszty kampanii reklamowej, zachowując przy tym jej wysoką skuteczność.