Filozofia marketingu taktycznego

Każde przedsiębiorstwo aby zapewnić sobie sukces na rynku stara się budować odpowiednią strategię działania jednak często zdarzają się sytuacje w których dominują różne punkty widzenia. Liczba strategii namnaża się wtedy aż rozrośnie się do niekontrolowanej sieci powiązań z której ciężko wybrnąć. Trudno wtedy ujednolicić przekaz zewnętrzny oraz dostosować go do bieżących potrzeb. Każdy przekaz należy kreatywnie modyfikować i szybko reagować na zmiany a strategie często stają się skostniałe powodując brak przygotowania na działanie nagłych i niespodziewanych czynników. Należ więc sprowadzić działania z poziomu strategii do taktyki ponieważ tylko w ten sposób będzie możliwa szybka, adekwatna i skuteczna reakcja niezależnie od liczby pojawiających się czynników. Biznes jest najbardziej złożoną grą na świecie i tylko dzięki odpowiedniemu podejściu do zagadnienia można tę bitwę zwyciężyć. Zasady tego systemu premiują tylko błyskawiczne reakcje graczy, kto się spóźni lub nie będzie umiał się dostosować do nowych reguł szybko przegra rozgrywkę. Istenie wiele agencji, które pomagają w kreowaniu odpowiedniej taktyki dla przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości czy kapitału. W biznesie nie ma miejsca dla sztywnych ram postępowania, nagradzane jest ryzyko ale im lepiej jest ono skalkulowane tym efektywniej możemy wykorzystać możliwości, które oferuje rynek. Myślenie taktyczne pozwala zwiększyć zyski znacznie mniejszym kosztem a także umożliwia dostosowanie się do wymagań bardzo dynamicznego rynku.